مقالات

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

IMG 8086

امروزه یکی از محبوب ترین عروسک ها که در جهان استقبال بی نظیری از آنها می شود، عروسک های پولیشی هستن. عروسک های پولیشی در طرح ها، رنگ ها و سایزهای مختلف و معمولا در قالب طرحی از حیوانات در بازارهای جهانی و بازار ایران یافت می شوند.

ناگفته نماند که که ما در ایران به اشتباه این دسته از عروسک ها را پولیشی می نامیم در حالی که نام اصلی این عروسک ها پلاشی به معنی مخملی و پرزدار است.

ما در مقاله عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است به بررسی کامل عروسک های پولیشی می پردازیم.

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

در این مقاله در دو بخش هم به تعریف عروسک های پولیشی خواهیم پرداخت و هم 4 مورد از ویژگی های این عروسک ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

عروسک پولیشی چیست؟

عروسک های پولیشی عروسک هایی هستند با طراحی و رنگبندی خاص متنوع و شاد که در قالب حیوانات، پرندگان، شخصت های کارتونی و حتا اشیا ساخته می شوند. عروسک های پولیشی ساختاری نرم و انعطاف پذیر دارند و همانطور که از اسمشان پیداست این عروسک‌ها را با الیاف نرم و ضدحساسیت و پارچه‌های کتان و پنبه‌ای می‌سازند تا جنس آن‌ها برای استفاده‌ی کودکان مناسب باشد.

از آنجایی که کودکان با استفاده از اسباب بازی و عروسک می توانند استعدادها، توانایی ها و خواسته های خود را نشان دهند و به شناخت شخصیت خود کمک کنند، عروسک پولیشی نه تنها یک اسباب بازی ساده برای گذراندان وقت و ایجاد سرگرمی است بلکه دارای جایگاهی ویژه در رشد روحی و جسمی کودک است.

بنابراین بسیار مهم است که یک عروسک دارای ویژگی هایی باشد که کودکان با استفاده از آنها به آن رشد روحی و جسمی مطلوب و مورد نظر ما برسند.

 

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

پنج ویژگی عروسک های پولیشی

همانطور که گفتیم عروسک های پولیشی طرفداران بسیاری در بین کودکان دارند و ضرورت وجود یک عروسک که ویژگی هایی داشته باشد که کودکان ما را به رشد روحی و جسمی مطلوب و مورد نظر ما برساند در هر خانه بسیار احساس می شود.

در زیر به چند مورد از ویژگی های این عروسک ها که دلیل علاقه مندی کودکان به آنهاست اشاره می کنیم:

1- حالت نرم و انعطافپذیری

از آنجایی که عروسک های پولیشی بر خلاف عروسک های پلاستیکی، که از پلاستیک سفت و محکم هستند، از الیاف نرم و پارچه های کتان و پنبه ای ساخته شده اند، به راحتی هم قابل حمل هستند و هم کودکان می توانند با بغل کردن آنها احساس راحتی و آرامش را تجربه کنند.

حتا برخی کودکان با ورز دادن این عروسک ها می توانند مانند عروسک های اسکویشی به تقویت انگشتان دست خود نیز کمک کنند.

2- تنوع در طرح و زیبایی در رنگ

اگر دقت کرده باشیم طرح هایی که در عروسک های پلاستیکی می بینیم اکثرا طرح انسانی هستند. مثلا دخترکوچولو یا پسر کوچولوهای آدمکی. که این موضوع باعث شده این مدل عروسک ها رنگ بندی زیادی هم نداشته باشند. چرا که معمولا پوست انسان دارای چند رنگ بیشتر نیست.

اما عروسک های پولیشی نه تنها دارای طرح های مختلف هستند از حیوانات گرفته تا گیاهان و انسانها بنابراین می توانند هم طرح های زیادی داشته باشند و هم از رنگبندی بیشماری استفاده کنند.

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

3- ایمن بودن

عروسک های پلاستیکی بخاطر وزن بالایی که دارند و همینطور ماده سفت و سختی که در متریال آن ها استفاده شده است هر لحظه احتمال این را دارند که به کودک آسیب برسانند. برای همه پدر مادر ها پیش آمده که وقتی فزرندشان در اتاق مشغول بازی است ناگهان فریاد می شد و شروع به گریه می کند. و وقتی علت را جویا می شوند متوجه می شوند که عروسک پلاستیکی بر روی پای کودک افتاده و او دردش گرفته است.

اما عروسک های پولیشی به علت نرم و انعطافپذیر بودنشان از این مشکل مبرا هستند و پدر و مادر با خیال راحت می توانند کودک خود را مدتها با این نوع عروسک ها سرگرم کنند و به کارهای خودشان برسند.

یک نمونه از این عروسک های پولیشی را در اینجا می توانید مشاهده کنید.  کلیک کنید

4- قابل شستشو با ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین عواملی که عروسک های پولیشی را برای خانواده ها عزیز می کند این است که این عروسک ها را می توان به راحتی و به همراه سایز لباسها با ماشین لباسشویی شست. و دیگر خیال پدر و مادر از کثیف بودن عروسک و احتمال آلوده کردن کودک راحت می شود.

چون جنس الیاف و نوع پارچه های این عروسک ها از جنس پارچه های قابل شستشو هست به راحتی می توان آنها را هر چند وقت یکبار در ماشین لباسشویی شست.

نکته ای که باید بدانیم این است که برای شستشوی این عروسک ها بهتر است با ماشین بهتر است همیشه از آرام ترین چرخش ماشین استفاده کرده و عروسک را قبل از قرار دادن در ماشین با رو بالشی و یا ملافه کاور کنید.

5- قیمت مناسب و قابل خرید

عروسک های پولیشی به همان اندازه که دارای طراحی زیبا و جنس مرغوبی هستند نسبت به عروسک های پلاستیکی از قیمت مناسبتری هم برخوردار می باشند. البته باز هم بسته به نوع الیافت و جنس پارچه ای که در این نوع عروسک ها استفاده شده است قیمت آنها هم متغییر و متفاوت می باشد.

به هر حال در بازار اگر بخواهیم قیمت عروسک های مختلف را مقایسه کنیم عروسک های پولیشی از قیمت کمتری نسبت به عروسک های پلاستیکی یا مصنوعی برخوردار می باشند.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع عروسک های پولیشی زیبا و دوست داشتنی در سایت شوکوتویز  اینجا کلیک کنید.

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

عروسک پولیشی چیست؟ 5 ویژگی آن کدام است

نتیجه گیری:

برای نتیجه گیری باید بگوییم که همه اسباب بازی ها و عروسک ها از هر مدل، طرح یا جنسی که باشند برای کودکان ساخته شده اند و باعث آرامش روحی و رشد جسمی کودکان می شوند. ا این حال مطالعات نشان میدهد که محبوب ترین و ایمن ترین اسباب بازی ها برای کودکان ،اسباب بازی های نرم هستند.

شما عزیزان هر مدل اسباب بازی یا عروسکی را که بخواهید با بهترین و مناسب ترین قیمت می توانید از فروشگاه شوکوتویز خریداری کنید.

 

برای مشاهده و خرید عروسک های پولیشی کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید سایر اسباب بازی ها کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید